Gábor blogja

Mi a meditáció? Van tapasztalatod?

És hogyan kell csinálni?
Ülve, állva,fekve, sétálva, táncolva, mozdulatlanul?
Alszok, éber vagyok, vagy a kettő között?

Amiatt van talán annyi félreértés a meditáció fogalmáról, mert kevés az ez-irányú valódi tapasztalatunk!

Mi van legbelül?

A jóga filozófiája szerint az önvaló körül öt burok van. Ezek a kósák.
Annamaja kósa (étel burok)
Pránmaja kósa (életerő burok)
Manómaja kósa (mentális burok, elme)
Vidzsnánamaja kósa (tudatosság burka)
Ánandamaja kósa (boldogság burok)

Ki kötődik mihez vagy mi kötődik kihez? :)

Az emóció mozgást is jelent (ahogy a szó is utal rá). Az érzelmek jönnek, majd aztán tova tűnnek. Sokszor éppen azért maradnak meg túl sokáig, mert a folytonos azonosulással (lásd jóga szutrák negyedik szútrája) megtartjuk őket. Tehát nem ők, hanem mi ragaszkodunk hozzájuk ezáltal. 

Törzscsavarások helye a női jóga gyakorlásában (Idegen tolakkal)

Ebben a blogbejegyzésben Bobby Clennell, Nők jógakönyve című művéből idézek. 
Ahogy a fordított gyakorlatokat, úgy a törzscsavarásokat is sokszor "mumusként" emlegetik a női jóga foglalkozásokon. Ez a hozzáállás nagyon limitált és felszínes tudást takar. 
Ahhoz, hogy egy gyakorlatot elvégezzünk, nem árt, ha van egy kis anatómiai ismeretünk.

A koncentráció a meditáció előszobája

"Egy jóga testhelyzet gyakorlásának közepén megjelenhet például a vacsora, a desszert gondolata, vagy hogy mit rendeljünk ebédre. Az elvégzendő feladattól elkóborló gondolatok magasabb tudati funkciók hiányát jelzik. Így az alacsonyabb elme az alapvető étel utáni vágy hatása alá kerül. 

Oldalak