Blogok

A koncentráció a meditáció előszobája

"Egy jóga testhelyzet gyakorlásának közepén megjelenhet például a vacsora, a desszert gondolata, vagy hogy mit rendeljünk ebédre. Az elvégzendő feladattól elkóborló gondolatok magasabb tudati funkciók hiányát jelzik. Így az alacsonyabb elme az alapvető étel utáni vágy hatása alá kerül. 

Tudnivalók az első jógaóra előtt/után! :)

Mi a hatha-jóga?
A mai kor legnépszerűbb jóga irányzata, amelynek testgyakorlatairól nagyon sokan hallottak már. Sokan a hatha jógát azonosítják jógaként. Jellemzői a statikus pózok lassú átmenettel, légzőgyakorlatokkal és meditációval, relaxációval együtt. A hatha jóga gyakorlatai megerősítik, rugalmassá, egészségessé teszik a testet és az elmét, megacélozzák az akaraterőt, kiélesítik a figyelmet, lazítanak testileg-lelkileg, megtanítják az optimális energia-befektetés módját - a relaxált cselekvést.

Az egészséges életmód kilenc alappillére

Dr. Oláh Andor természetgyógyász (1923-1994) több nagyszerű és korát megelőző könyv írója (a természet patikája, a gyógyító víz, Reformkonyha) a természetes élet- és gyógymódrendszer című írásában a jógát külön kiemeli (nem a mozgás, lazítás, lelki fejlesztés címszavak alá süllyesztve). 

Mese a valódi értékeink megtalálásáról

Egy ősi indiai mesében írnak egy királyról, aki nagyon szerette a művészeteket. Udvari szobrásza egy nap faragott egy csodálatos kőelefántot, amelynek csodájára járt az egész birodalom. Eltátotta száját a király is a nagy csodálkozásban, s olthatatlan vágya támadt, hogy ő is megtanulja a kőfaragás gyönyörű mesterségét. Megkérte hát az udvari szobrászát, hogy tanítsa meg a kőfaragásra, de főleg arra, hogyan kell ilyen szépséges elefántot faragni. Meg is állapodtak, hogy másnap kora reggel a király ellátogat a mester műhelyébe, ahol a szobrász megtanítja neki az elefántfaragás ősi titkát. Így is lett. 

Egy gondolat a légzésről, pránáról, meditációról

Életünk egy be-légzéssel kezdődik és egy kilégzéssel ér véget a halál pillanatában. Szüntelenül együtt lélegzünk az egész világegyetemmel.
Percenkénti kb. 12-16 be és kilégzésünk ellenére is többet gondolunk az evésre és az ivásra. Pedig víz nélkül napokig, étel nélkül hetekig kibírnánk. Levegő nélkül pedig komoly gondjaink támadnának sokunknak már a következő perc vége előtt. Legtöbbször csak akkor tudatosul a légzésünk, ha fizikailag megerőltetjük magunkat vagy ha érzelmileg feldúlttá válunk és elakad a légzésünk egy pillanatra vagy kapkodva vesszük a levegőt.

Komplementer szemtréning

Nem jóga, bár néhányan "szemjógának" hívják a szemizmok átmozgatását, az alternatív szemtréninget. A címnek nem az alternatív (helyettesítő) szót használtam (az egészségügyi minisztériumi rendeletben mint természetgyógyászati ág, alternatív szemtréning néven szerepel) , hanem a komplementer (kiegészítő) szót, mivel úgy gondolom hogy ezek a módszerek nem helyettesítik a hagyományos szemész orvos munkáját, hanem a tökéletes látás felé mint kiegészítő gyógymódszerek összessége segítheti a rosszul látokat. A szemtréning nem új keletű dolog és van sok magyar találmány is (pl: Bálinger-szemüveg). Sokféle módszer létezik (Bates módszer, Schneider módszer, Kínai "szemmasszázs")

Oldalak